Optimal Norge

Vi elsker kunnskap, og deler med glede.
Her finner du artikler om SEO, innholdsmarkedsføring, SEM, sosiale medier og inbound
– alt innen digital markedsføring, egentlig!

Google AdWords skifter navn etter 18 år

Grunnet den massive utviklingen tjenesten har hatt har Google nå besluttet å endre navn til Google Ads.

Grunnet den massive utviklingen tjenesten har hatt har Google nå besluttet å endre navn til Google Ads.

Google Adwords endrer nå navn til Google AdsAdWords ble lansert 23. oktober 2000 og har siden den gang hatt en fantastisk utvikling, både i funksjonalitet og brukermasse. I dag er plattformen inkludert som en del av markedsplanen for de fleste bedrifter i Norge.

Fokus på forbedret brukeropplevelse

Google har jobbet mye med AdWords de siste årene for å forenkle brukeropplevelsen til sine brukere, og i fjor lanserte de et nytt utseende på plattformen. Dette nye utseendet blir snart standard for alle brukere, og det vil ikke lenger være mulig å benytte det gamle utseendet. Google forenkler nå annonseproduktene sine, og Google AdWords er ett av disse annonseproduktene.

Hva betyr dette for meg?

Google endrer nettadressen til Google Ads fra adwords.google.com til ads.google.com. Utover dette er den eneste endringen du vil merke at produktet får et nytt navn og ny logo den 24. juli 2018. 

Ønsker du mer informasjon så les gjerne kunngjøringen til Google.

Steinar Fosback

Fagansvarlig for SEM-avdelingen til Optimal Norge.

Trenger du hjelp med digital markedsføring? Kom på et uforpliktende møte, da vel!